50 år i en spændende udvikling har sat os frem til, hvor vi er i dag.

Balle Musik – & Idrætsefterskole fik sit nuværende navn i 2006. Forud gik nogle år med intens udvikling for at gøre skolen tidssvarende. Blandt andet har vi skabt en innovativ kombination  af fællesskab, rammer og faglighed og ikke mindst en hverdag, hvor du kan dyrke din interesse indenfor fodbold, håndbold, musik og spring- eller rytmisk gymnastik på et højt fagligt niveau.

Den oprindelige efterskole har sit udspring af Balle Friskole, der startede i 1866 og som stadig er en del af både det værdimæssige og ledelsesmæssige grundlag for skolen. I 1962 kom efterskolen til, og i dag oplever vi stor glæde ved at have tilgang til hinandens hverdag.

Jubilæumsåret for efterskolen var 2012, og det blev skudt i gang med indvielse af kunstgræsbanen i januar. Næste store milepæl var 2016, hvor Balle Friskole havde 150 års jubilæum, hvilket vi markerede med en stor fest og reception.