Pakkeliste

Her en pakkeliste til et skoleår på Balle Musik- & Idrætsefterskole

Pakkeliste

Vi har lavet en huskeseddel til jer, så I har alle de vigtigste ting med, så I kan få en god start på Balle .

Følgende ting skal medbringes samt være tilgængelige igennem skoleåret:

• Skriveredskaber
  • Saks
  • Lineal
  • Passer
  • Vinkelmåler
  • Lommeregner med funktionerne COS og SIN (fx TI30)
  • Skoletaske og sportstaske
  • Håndsprit
  • Servicesæt til ture og til værelset (kniv/gaffel/ske- kop og tallerken (dyb/flad)
  • Computer (skal medbringes fra den første søndag, men opbevares i aflåst lokale i den første uge) – Skolen har officepakke-licenser til alle elever.
  • Mobil (må medbringes fra den første søndag, men opbevares i aflåst lokale i den første uge)
  • Efterfølgende er mobiltelefonen altid på elevens eget værelse. KUN Spring/adventurelinjeeleverne: CYKEL + CYKELHJELM
  • Telt, da vi skal bruge telt den første uge (du skal kun tage et med, hvis du har et i forvejen)
  • Sovepose og liggeunderlag
  • Idrætstøj og sko (gerne både inden- og udendørs) OBS! Fællesgymnastik foregår i bare tæer, og det er kun hvis man ellers skal bruge indendørs sko, at de skal medbringes.
  • Drikkedunk (kan også købes på skolen)
  • Sportstape, hvis det er noget du bruger
  • Badetøj
  • Regntøj m.m.
  • Dyne og pude
  • Rullemadras (80×200)
  • Sengelinned og evt. sengetæppe
  • Håndklæder m.m.
  • Det gule sygesikringsbevis (det blå sygesikringsbevis skal vi bruge på skituren)
  • Der kommer vejledning til det rigtige sportsundertøj til gymnastikopvisningerne i starten af skoleåret.

Ting som du kan medbringe:

• Vaskepulver (skolen har eget vaskerum)
  • Vasketøjskurv
  • Flydende håndsæbe til badeværelset
  • Skabsbøjler
  • Bord-/læselampe
  • Personlige hyggeting til værelset, afvent evt. efter at have aftalt med din værelseskammerat/er
  • Lærertyggegummi (hvis du skal hænge plakater op på væggen)
  • Musikinstrumenter
  • Fodboldstøvler og benskinner
  • Medbring gerne et par gode vandre-sko, da der i årets løb vil være ture, hvor der skal traves en del. I Starten af skoleåret i opstartsperioden, skal vi på tur, hvor vi går meget.
  • Vækkeur (til den første uge, hvor I ikke har jeres telefoner)

Pakkeliste til skituren:

Dette er ikke nødvendigt at medbringe fra starten af skoleåret, men er nogle bud på, hvad du kan ønske dig i julegave.

• Skijakke
  • Skibukser
  • Skiundertøj (det er en god idé med 2 sæt)
  • Skibriller
  • Skistrømper (det er en god idé med flere par)
  • Skihandsker
  • Evt. hjelm
  • Pas (tjek det er gyldigt)
  • Det blå sygesikringsbevis

Medicin:

Al håndkøbsmedicin skal eleverne selv medbringe. (pamol, ipren, antihistamin osv.)
Som udgangspunkt skal eleverne selv håndtere opbevaring af medicinen.

Der er dog mulighed for at få opbevaret særligt medicinen på lærerværelset. Medicinen bevares i en særskilt beholder med navn og cpr. Hvis der er tale om medicin, der skal doseres, medbringes doseringsæsker.
Ved skolestart aftales, hvad der er mest hensigtsmæssigt.

Til info må skolen ikke indkøbe og udlevere håndkøbsmedicin til eleverne.
Link til balles medicininstruks HER