Bæredygtighed

Vi er opmærksomme på at udnytte vores ressourcer bedst muligt, og derfor arbejder vi målrettet på, at vi kan lykkes med dette.

Vi arbejder på Balle med følgende:

Solcelleanlæg

På Balle har vi investeret i et solcelleanlæg. Skolens solcelleanlæg er på 200 KW, hvilket gør balles anlæg til et af danmarks største indenfor skoleverden.

Energioptimering

Vi har fokus på at nedbringe driftsomkostninger samt spare på forbruget. Vi ønsker på Balle at tage et ansvar for at varmen bliver brugt bedst hensigtmæssigt. Endvidere har vi udskiftet al lys til LED lys, hvilket giver en stor strømbesparelse.

Genanvendelig

Vi har en målsætning om at genanvende det, som genanvendes kan ved at sortere affald samt reducerer brugen af engangsprodukter. Vi har har fokus på at forbedre sorteringsdelen endnu mere fremadrettet.

Økologi

30-60 % af vores madproduktion er økologisk. I køkken har vi ligeledes et stort fokus på bæredygtighed og reducering af madspild.