Boglige fag

“Det faglige fundament styrker dig til fremtiden.”

Boglige fag

Boglig undervisning er en vigtig del af dit ophold på Balle. Vi bestræber os på et højt fagligt indhold som grundlag for din videre færd på en ungdomsuddannelse.

Undervisningen foregår i seks 10. klasser samt en 9. klasse. Undervisningen i 9. klasse foregår i en stor klasse med en tolærerordning. For at styrke din evne til samarbejde med andre i forskellige sammenhænge, tilrettelægger vi også skoleåret med længere undervisningsforløb og projekter. Det giver dig mulighed for at fordybe dig i emner og undertiden inddrage flere fag. Du får udfordret din faglighed og lærer vigtigheden af både din egen og andres deltagelse og engagement.

Din hverdag med fag, linjer og gymnastik
Vi skaber en varieret og indholdsrig hverdag, hvor du veksler mellem boglig undervisning, linjeundervisning og gymnastik. Sådan kombinerer vi indlæring og fysisk aktivitet, så du hele tiden kan føle dig motiveret. Vi har fordybelsestimer, hvor de daglige lektier klares, og hvor der er mulghed for lektiehjælp.

Bemærk at undervisningen i alle fag følger bekendtgørelser for folkeskolen, og du vil som elev komme til terminsprøver i alle fag og aflægge FP9 for 9. klasse og FP10 for 10. klasse, når året er omme. Specielt for vores skole er det, at tysk og fysik/kemi er obligatoriske fag.