Socialt

”Et efterskoleår bæres af det sociale og støttes af det faglige. Fællesskab giver ikke kun livsvarende bånd og venskaber, men også støtte her og nu og forståelse i al fremtid.”

Socialt

Vi har øje på, hvor vigtigt det sociale er for dig. Derfor har vi en særlig intro-periode, hvor du lærer de andre at kende, ligesom du får også en fast værelseskammerat, som ikke nødvendigvis har samme interesse som dig. På den måde breder vi din berøringsflade ud til at indeholde så mange kammerater som muligt.

Og selv om vi har mange arrangementer, som samler dig med dine kammerater, ved vi godt, at det er i hverdagen, magien skal ske. Se her, hvad nuværende og tidligere elever siger om det sociale på Balle:

"Balle har været den bedste beslutning nogensinde. Jeg er sikker på, at det vil følge mig resten af livet, at jeg har fået de venner, jeg har."

"Der er plads til alle på Balle. Og netop som man troede, at man ikke fik nogle venner, fandt man ud af, at man var omgivet af dem."

"På Balle er der plads til alle. Der er støtte hos lærerne, hvis der er misforståelser blandt os elever, men overordnet er det bare skønt at være så tæt på andre."

"Jeg kom som en meget genert pige, og selv mine forældre er overrasket over, at jeg er så glad for alle mine kammerater. Men følelsen af, at der altid er nogle omkring, betyder meget."

"Man deler så mange ærlige ting, mens man er her på Balle. Derfor er det nærmest umuligt ikke at finde nogle at være venner med. Jo nærmere man kommer slutningen, jo mere føles alle som venner, og jo sværere er det at sige farvel."