Indmeldelse

Her kan du finde oplysninger om indmeldelsesproceduren på Balle.

Indmeldelse

Hvordan får jeg tilbudt en plads?

Du kan besøge skolen på efterskolernes dag, efterskolernes aften eller en af vores egne åbent hus aftener. Tidspunkter kan du finde HER

På denne aften har du mulighed for at opleve skolen, få lidt at vide om hverdagen på Balle og aflevere din tilmelding.

Du kan også starte med at sende en indmeldelse og efterfølgende besøge skolen. Indmeldelsesblanketten finder du her på siden. Du skal have besøgt skolen inden du starter.

Når vi har modtaget din indmeldelsesblanket sender vi dig en mail med besked om, at du er optaget eller står på venteliste.

Hvis du er i tvivl om du skal gå i 9. klasse eller 10. klasse på Balle, kan du godt reservere en plads til begge år. Du bliver opkrævet for 2 gange pladsreservationsgebyr. Men hvis du starter på skolen i 9. klasse, bliver din ansøgning til 10. klasse annulleret.

Du vælger et linjefag ved indmeldelse og det er ikke muligt at vælge om. Det er derfor vigtigt, at du har tænkt det godt igennem og vælger den linje, du virkelig brænder for.

Derudover vil du sammen med dine forældre blive inviteret til en informationsaften i foråret inden skolestart.