Tag 9. klasse på efterskole

En af fordelene ved at tage en 9.klasse på Balle Efterskole er, at du har mulighed for at dyrke din hobby samtidig med, at du gør din 9. klasse færdig. Den afvekslende hverdag mellem boglig, linjer samt efterskolelivet generelt giver dig en inspirerende hverdag på efterskolen. Ligeledes vil du opleve et fællesskab som medvirker til, at du motiveres  yderligere til at dygtiggøre dig.

Har du spørgsmål til 9. klasse på Balle Efterskole? Tryk på knappen og udfyld kontaktformularen – så vil du blive kontaktet af en skoleleder, der kan hjælpe med at besvare dine spørgsmål.

Kombinér faglighed, hobby og det sociale liv

I 9. klasse, hvor du skal tage folkeskolens afgangsprøve, er det vigtigt, at du får den undervisning, som passer til dig. Vi hjælper dig til, at du er godt rustet og forberedt til at tage en ungdomsuddannelse. Derfor går vi meget op i at vejlede dig i undervisningen og studievejledning, så du får det maksimale udbytte af vores faglige tilbud. Du bliver også modnet og udviklet ved et efterskoleår,  hvilket har stor betydning, når du skal i gang med en ungdomsuddannelse.

Linjefag

Vores linjer dyrkes på et individuelt, fagligt niveau. Det er dog ikke et krav, at du har dyrket linjefaget før, hvis du har interesse i at blive dygtigere – det vigtigste er engagement, interesse og viljen til at gøre en indsats. Derfor har vi også engagerede lærere, der har enten professionelt, fagligt høj erfaring eller dyb interesse i faget samt evnerne til at lære fra sig og motivere.

Vi tilbyder følgende 5 linjefag:

Linjefagene fylder 6-8 lektioner om ugen. Der er altså også plads til at passe de andre fag.

Information til forældre

Selvom der skal være plads til et både sjovt og lærerigt efterskole år, så skal det praktiske også være i orden. Her har vi fuld forståelse for, at forældre ønsker at få deres spørgsmål besvaret, inden de sender deres børn afsted. Derfor har vi her besvaret nogle af de mest stillede spørgsmål, som vi får.

Vi har en hel side dedikeret til at besvare mange lignende spørgsmål.

"Jeg er blevet meget mere åben og har fået en masse nye venskaber"

Søren Hermansen

Tag 9. klasse på efterskole

Kombinér faglighed med socialt samvær og få ét af de bedste år i dit liv på Balle Efterskole!

9. klasse har flere forskellige fag end 10. klasse, men begge klasser har det samme antal undervisningstimer.

Derudover er alle elever, såvel 9. klasse som 10 klasse, blandet sammen på tværs af linjer og kontaktgrupper.

I nogle fag er klassen samlet med alle elever, i andre fag er klassen delt op. Nogle gange grupperes eleverne alt efter, hvilket fag det er og hvad der passer bedst for elevernes læring og ligeledes de forskellige temaer/fag.

Ja, vores 9. klasser følger de samme fag som folkeskolen og går op til 9. klasses afgangsprøve (FSA)

Der er en 9. klasse som er en storklasse med ca. 34 elever.

Der er 2 lærere tilknyttet klassen, således der hele tiden er god hjælp at få.