Spring-Adventure linjen

“På Spring-Adventure linjen har vi fokus på, at du målrettet udvikler dig inden for springgymnastik, samtidig med at du får opbygget en stærk og spændstig krop. Vi kombinerer det med en masse fede discipliner fra adventure-genren der udfordrer dig og dine grænser og lærer dig at samarbejde og holde hovedet koldt i pressede situationer.”

Hvordan er spring-adventure linjen struktureret?

På spring og adventure linjen er der ca. 70% spring og 30% adventure.

Denne kombination træner dig op til at være klar til forskellige arrangementer, som du vil opleve i løbet af dit ophold på Balle Efterskole. Der kommer eksempelvis større fokus på mountainbike omkring linjeturen til Harzen, mere løb og generel træning inden OCR-løbet og mere forberedelse på spring-delen inden opvisningen i foråret.

En typisk uge med træning

Mandag (spring hallen) 1,5 time

Tirsdag (spring hallen) 1,5 time

Onsdag (fitness/løb/adventure/ud af huset) 1,5 time

Torsdag (spring hallen) 1,5 time

Springlinjen

Gennem en udfordrende og målrettet undervisning får du rig mulighed for at dygtiggøre dig inden for springgymnastik. Vi tager udgangspunkt i dit niveau og arbejder frem mod delmål og mål sat for dig. Med 2-3 gange spring hver uge, er der masser af mulighed for, at du dygtiggøre dig.

Det skal du vide om spring

For at blive dygtig til spring kræver det, at man øver sig mange gange. Man skal derfor have lyst til at blive ved med at arbejde med det for at opnå succes. Vi står klar til at hjælpe og vejlede dig, sådan du kan udvikle dig i det tempo, som du selv er klar til.

Adventurelinjen

Til adventure arbejder vi med forskellige discipliner inden for Adventure-genren. I løbet af året deltagere vi i 2-3 Adventure Races. Vi øver de forskellige discipliner som indgår i løbet – det er f.eks. mountainbike, løb, orientering og samarbejde. Løbet gennemføres på mindre hold, og det er derfor vigtigt at kunne samarbejde og kende hinandens styrker.

Det skal du vide om adventure

Adventure delen kan blive hård, kold og våd til tider. Det er vigtigt, at du kan se det positive i pressede situationer og er indstillet på at afprøve sine grænser.

Det er som regel de hårdeste situationer, der giver de bedste minder. Det er vigtigt at huske på, at selvom vejret ikke altid er på vores side, så kan I elever sagtens komme igennem det i fællesskab.

Personale

Valentin Bruun Hansen - Underviser på Spring Adventure linjen på Balle Efterskole

VALENTIN BRUUN HANSEN

Underviser i spring-adventure, fællesgymnastik og valgfags spring.
Dyrket tumbling og trampoli og jeg blev ukrainsk mester i tumbling i 2008. Bacheloruddanelse i idræt med speciale i tumbling.

Skærmbillede 2023-08-10 kl. 13.42.23

Jonathan Fredslund Troelsen

Underviser i fællesgymnastik, spring/adventure og valgfaget spring.
Jeg har siden min egen efterskole tid være aktiv træner og gymnast på diverse forenings- og landsdelshold.

"Vælg spring/adventure hvis du gerne vil lære at flyve"

Tilmeld dig spring-adventure linjen

På Balles Spring-adventure linje er der plads og tid til den enkelte elev. Vi er 2 underviser til 20 elever og det giver netop mulighed for, at du bliver set og får den bedste undervisning!

Du behøver ikke at have stor erfaring med hverken spring eller adventure, inden du starter. Alle niveauer er velkomne på spring/adventure linjen – så længe du er indstillet på at lære nyt og afprøve sine grænser.

Selvom det ikke er et krav, så anbefaler vi, at du kommer i en noglelunde fysisk form som minimum. På den måde slipper du nemlig for døje med overbelastninger.

Vi tager de sikkerhedsforanstaltninger, der er nødvendige for vores forskellige aktiviteter og lægger stor vægt på, at eleverne følger vores retningslinjer. Derfor er vi for eksempel aldrig kun én lærer på, når vi er afsted på adventure-delen.

Der er en fysioterapeut tilknyttet skolen, hvor der kan bestilles tid hos efter behov.

Linjen er ikke opdelt drenge piger. Det er forskelligt fra år til år, men opdelingen er ca 50/50.

Vi har en hel side dedikeret til at besvare alle de spørgsmål, som forældre har vedrørende et ophold på Balle Efterskole her.

Ja, det er der. Du kan finde datoerne her.

Typisk skoleskema

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Tilmeld dig vores nyhedsbrev her. Hermed modtager De nyeste kursusprogram samt info om Balle Kursus & Læring